sunnuntai 13. tammikuuta 2019

Lilly-kauluri


Ikuisuusprojektiko? 
Lähestulkoon!

Sellaiselta tämän merinovillaisen tuubihuivin teko tuntui. 
Viime talvena aloitettu ja marraskuussa vasta valmistunut. 
Raahasin tätä neulomusta kesäisin joka paikkaan mukaankin, 
mutta helteisellä säällä neulominen ei jostakin syystä innostanut. 
Loppu syksystä otin itseäni niskasta kiinni ja sain viimein pakerrettua huivin kasaan.
Ja siitä tuli ihana, tykkään ihan hirmuisesti!
Huivi on samaa sarjaa mitä merinovillainen piponi 
(tuo epämääräien musta möntti, mikä näkyy huivin takana. 
Parempi kuva piposta löytyy tuosta vaaleanpunaisesta linkistä!).



Huivi on neulottu Klompelompe Neuleita koko perheelle -kirjasta.
Lanka on Dropsin Merino Extra Fine. Ihan minun lempparilankaa, 
pehmoista kuin mikä, eikä kutita lainkaan vaikka on 100% villaa.
Viime vuoden lopulla ja joululomalla tuli neulottua muutamia muitakin asusteita 
ja kunhan saisin ne joskus kuvattua, niin pääisin laittelemaan niitä tännekin.

Mies on nyt töissä ja me vietetään lapsukaisten kanssa leppoisaa kotipäivää.
Isoimmat on ulkona, pienin nukkuu ja minä ajattelin uppoutua tämän jälkeen hetkeksi 
kirjan pariin. Pienen runotytön viimeiset luvut odottavat vielä lukijaa. 
Ihan parhaita nuo L.M. Montgomeryn kirjat, vielä aikuisiälläkin. 
Tykkäätkö sinä? :)


16 kommenttia:

  1. Todella upea kauluri! Kannatti ehdottomasti pakertaa loppuun. Ja tuo Dropsin lanka on myös minun suosikkini, niin ihanan pehmoinen, mutta kuitenkin riittävän paksu. Mukavaa tammikuun jatkoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Satu ❤️ Olen niin tyytyväinen tähän huiviin ja ennen kaikkea siihen, että sain sen valmiiksi. Tälläiset yhtään suuremmat neuletyöt eivät ole minun vahvuuteni. Mukavaa tammikuuta sinullekin!

      Poista
  2. Kaunis tuubihuivi, joka kannatti kyllä pakertaa loppuun asti. 💕

    Minäkin tykkään Dropsin langoista enkä oikeastaan enää muita käytäkään kuin niitä. Niin pehmeitä ja ihanan sävyisiä 💓
    Uuden, tulevan viikon iloa Sinulle ja teille! 😙

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannatti tosiaan! Olen niin tykästynyt siihen ja tyytyväinen kun sain sen viimein valmiiksi. Ihan sama minulla, eipä ole tullut paljon muita lankoja ostettua kuin tuota Merino Extra Finea. Värejäkin kun löytyy yllin kyllin 😍 Mukavaa viikkoa sinnekin ja kiitos kommentista ❤️

      Poista
  3. Ihana huivi/kauluri. <3 :) Ja Montgomery on parasta! Just syksyllä viimeksi luin Anna-sarjaa, Runotytöt vois tässä keväällä lainata kanssa kirjastosta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Pipo-otus ❤️ Kyllästynköhän Montgomeryn kirjoihin koskaan. Olen kahlannut kirjat jo monta kertaa läpi ja aina ne ihastuttavat yhtä paljon 😍 Anna-sarja on kaikista paras 😍

      Poista
  4. Mulla kaikki Annat ja Runotyttö, Pikku naiset yms. Niin Ihania
    💕

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan lemppari kirjoja nuo kaikki😍 Minäkin olen yrittänyt kerätä noita itselle, ne kun on sellaisia mitä tulee näköjään luettua uudelleen ja uudelleen.

      Poista
  5. Mikä timantti siitä tulikaan 💎 Ihana kuviointi!👌🏻 Joo, se on joidenkin töiden kanssa sellaista, että ne ottavat aikansa valmistuakseen. Mutta kannatti tehä loppuun☺️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Alore ❤️ Minäkin tykkään tuosta pitsisestä lehtikuviosta hurjasti. Tälläisen isommat neuletyöt ei ole minun vahvuuksia, niin olen hirmu tyytyväinen kun sain sen lopulta valmiiksi.

      Poista
  6. Kaunis! Mulla odottais langat mustaan ja harmaaseen huiviin.. On odottaneet jo jonkin aikaa, mutta jospa ne vielä joskus pääsevät puikoille.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Raisa ❤️ Inspistä siis odotellessa... 😄

      Poista
  7. Voi, miten kaunis neulos kaulurissa on! Aivan ihana! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Pikku Akka ❤️ Minäkin ihastuin tuohon lehtikuvioon!

      Poista

Kiva kun ilahdutit pienellä merkillä ♥